Obligativitatea medierii cu mediator Floca Iulia


O saptamana buna tuturor mediatorilor.
Aduc completari mesajului meu (mesaj aflat pe grupul MediatorNet) de la sfarsitul saptamanii trecute privind obligativitatea medierii. 
Ca sa functioneze medierea noi mediatorii trebuie sa facem medieri!
Toti mediatorii  suntem de acord cu acest punct. 
Mai departe parerile sunt impartite :
a) medierea sa fie  o procedura obligatorie
b) medierea nu poate fi obligatorie
c) etapa informarii privind medierea sa fie obligatorie (opinia mea )
La ce rezultat s-ar ajunge pentru fiecare din aceste trei solutii :

a)Medierea o procedura obligatorie
avantaje
Am avea de lucru si am

putea profesa si chiar si trai din mediere .
dezavantaje
Pentru a face o mediere este necesara incheierea unui contract de mediere .
In drept exista o regula de aur a incheierii contractelor .
Consimtamantul celui care incheie un contract nu poate fi viciat-nimeni nu poate fi obligat sa incheie un contract si sa mai si plateasca un onorariu.Consecinta este ca se poate cere anularea actului incheiat.

 deci- contractul de mediere si acordul rezultat in urma medierii ar putea sa fie contestat
        - se poate compromite insasi institutia procedurii de  mediere


b)Medierea nu poate fi obligatorie
avantaje
Toate contractele de mediere ar fi valabil incheiate
dezavantaje
Am trai la fel ca si pana acum
c)Etapa informarii privind medierea sa fie obligatorie (opinia mea )
avantaje
Daca parcurgerea etapei de informare ar fi o operatiune prealabila obligatorie inceperii  unei judecati,justitiabilii
ar putea sa se cunoasca ce rezultate se obtin prin mediere si in functie de cazul partilor implicate si de talentul de a incheia contracte al mediatorului  se poate incheia valabil contractul de mediere
dezavantaje
Daca nu se va percepe un onorariu minim pentru eliberarea unui certificat  pentru instanta de judecata care sa certifice ca partile au parcurs etapa informarii si nu doresc sa parcurga operatiunea de mediere ( onorariu  f mic si stabilit la nivel general )atunci operatiunea de informare ar fi total gratuita .
De fapt asa se si intampla cu operatiunea de informare caci nimeni nu plateste daca nu incheie contractul de mediere
cu stima mediator Floca Iulia 

Un comentariu:

  1. Bună seara
    şi cu onoare salut toţi
    mediatorii autorizaţi!
    Numele meu este Stoica Sorin sunt mediator autorizat şi doresc sa-mi exprim o opinie referitoare la
    OBLIGATIVITATEA MEDIERII(autor me-
    diator Iulia Floca)
    De la bun început î-mi manifest acordul total privind comentariul competent privind cele trei situaţii identificate de autoarea articolului.
    În opinia mea cred că la ora actuală trebuie insistat pe linia obligativităţii etapei de informare privind medierea şi implicit pe cea a existenţei unui onorariu(fie el mic,fix,unitar)
    Nu insist asupra argumentelor pentru că sunt de acord cu cele prezentate de d-na mediator.
    Îmrăţişez această opinie şi cred că trebuie neapărat luată atitudine în acest sens, pentru că am observat că printre unele modificări legislative nou apărute informarea cu privire la procesul de mediere nu va fi remunerata prin onorariu.
    Referitor la profesia de mediator aceasta va avea multe greutăţi de înfruntat, dar cele mai mari sunt în rândul mediatorilor.
    Totodată nici mediatizarea sau promovarea acestei alternative de soluţionare a litigiilor nu are succesul scontat.
    Închei intervenţia mea prin a spune că toate eforturile individuale nu vor avea câştig de cauză decă nu va exista o susţinere minimă din partea acelor instituţii cu drept de decizie.
    Cu stimă mediator Stoica Sorin

    RăspundețiȘtergere