Cazurile de malpraxis, rezolvate mai uşor cu ajutorul medierii

Începând de luna viitoare, comisiile de monitorizare pentru cazurile de malpraxis din cadrul direcţiilor de sănătate publică vor avea obligaţia să raporteze, lunar, la Ministerul Sănătăţii situaţia sesizărilor primite şi modul de soluţionare al acestora, potrivit unui comunicat de presă al Ministerului.
Instituţia îşi propune să continue astfel procesul de modificare a prevederilor legale privind judecarea cazurilor de malpraxis.

Decizia vine după ce la sfârşitul lunii mai a propus reglementări noi care vor duce la întărirea atribuţiilor comisiilor de monitorizare, dar şi la soluţionarea mult mai rapidă a cazurilor de malpraxis şi la reducerea procedurilor juridice.
Ministrul Sănătăţii, Cseke Attila, a semnat deja Ordinul privind completarea legislativă pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a comisiei de monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis.
Proiectul, în dezbatere publică
Totodată, proiectul actului normativ a fost pe site-ul ministerului, pentru dezbatere publică.
La sfârştul lunii mai, Guvernul a aprobat proiectul de modificare a Legii 95/2006 privind reforma în sistemul sanitar, conform căruia prejudiciile stabilite de comisiile de malpraxis ale direcţiilor de sănătate publică se vor putea rezolva pe cale administrativă, prin înţelegere între victima actului de malpraxis şi furnizorul de servicii medicale.
De asemenea, se va putea realiza medierea dintre pacient şi furnizorul de servicii medicale de către mediatori specializaţi, la fel cu tendinţele europene.
Tot atunci s-a decis ca reprezentanţii comisiei să stabilească circumstanţele, cauzele, natura şi întinderea prejudiciilor produse pacienţilor, nu numai dacă în cauză a fost sau nu o situaţie de malpraxis, aşa cum se întâmpla până în prezent.
Sursa: cotidianul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu