Catalin Gaman.Calitatea unui mediator profesionist

Ne intrebam unii dintre noi ce inseamna a fi un mediator sau un mediator de succes. Consider, in cele ce urmeaza, ca un mediator de succes se defineste nu doar ca  terta persoana neutra, impartiala si confidentiala care a devenit mediator autorizat dupa stadiul de pregatire conform legilor in vigoare si care dupa autorizare  asteapta sa fie asaltat de cereri de mediere. 
Ar trebui sa privim medierea si ca o activitate de top management sau cu potentialul imediat doar daca ne implicam activ  fiecare dintre noi, ca pe o modalitate de promovare a managementului  pentru rezultate deosebite, cu abilitati de organizare, de solutionare a problemelor si altor atribute manageriale orientate spre sarcini.
Capacitatea de adaptare la noile profesii este esentiala mai ales acum, in perioada de inceput a implementarii medierii. Bineinteles ca, in primul rand, trebuie sa fim capabili sa ne recunoastem propriile greseli, atat personale cat si de breasla. Poate ca unii astepta prea mult de la ceilalti sa se implice, pentru a beneficia si ei de rezultatele obtinute.
 Desi medierea este, clar, la inceput de drum ar trebui sa schimbam strategia si sa ne revizuim obiectivele si abordarea in ceea ce priveste reusita fiecaruia in profesia de mediator profesionist. Nu e usor sa faci fata situatiei ambigue a oricarui inceput si nu e simplu sa renunti la ceva ce iti confera siguranta zilei de maine si sa te apuci cu tot dinadinsul sa faci mediere. Trebuie sa luam in considerare nu doar cursurile, autorizarea si poate amenajarea unui birou, ci si faptul ca intr-o profesie liberala trebuie sa investesti mai mult decat  in pregatirea continua si in marketing.
Numai dezvlotarea tehnicilor gandirii noastre poate  impune viitorul acestei profesii, a mediatorului profesionist. Insa pentru exercitarea acestei profesii este nevoie de o anume caracteristica a personalitatii individului, de o anumita vocatie, carisma, atitudine, etica, creativitate si experienta, care nu poate deriva decat dintr-o pregatire complexa si multidisciplinara.
Unii mediatori se cred creativi intr-o institutie debusolata, dar pentru a fi cautat ca mediator profesionist, trebuie sa te faci singur cunoscut si trebuie sa fii pregatit pentru perioada de inceput, atunci cand suntem dominati si de o anume instabilitate emotionala, specifica oricarui inceput si a nesigurantei rezultatelor.
 A cauta inseamna sa ai un tel, dar a reusi inseamna sa fii liber si sa ramai deschis asa ca si cum nu ai avea nici unul.
Un mediator ca si un manager poate sa construiasca o afacere si sa o dezvolte doar folosind instrumentele potrivite.  Aceste instrumente vizeaza in primul rand abilitatile de relationare si comunicare. Stim ca managementul insemna a gestiona resurse, iar resursele umane sunt dificil de gestionat datorita caracterului imprevizibil al acestora, dar un model de management eficient  impleteste viziunea asupra businessului, a promovarii in cazul nostru, cu orientarea spre obiective si rezultate, respectul de sine cu deschiderea spre ceilalti.
Capacitatea de a comunica cu oamenii pe toate nivelurile il consider poate cel mai important lucru pentru promovarea procedurii medierii si a profesiei de mediator.

Poate ca esantioanele de ineficienta din activitatea fiecaruia dintre noi conduc la ritmul lent al implementarii profesiei de mediator profesionist si doar cu mai multa perseverenta, incredere, pricepere, autenticitate si investitii in reteaua relatiilor noastre sociale vom decide viitorul medierii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu