Medierea – ieri în Parlament, mâine în toată ţara

Vă mai amintiţi informaţia aceea potrivit căreia unul din cinci români este implicat într-un dosar penal? Existenţa a 4 milioane de dosare penale într-o societate cu 18 milioane de adulţi reprezintă o anomalie, cu siguranţă. Instanţa e sufocată, sistemul nu mai funcţionează, iar resursele limitate nu pot acoperi toate solicitările.
Şi atunci, la ce credeţi că mă gândesc eu? Evident, la mediere.
Mi-am propus să vă bat la cap cu proiectul de lege iniţiat de mine pentru profesia de mediator până când instanţele vor fi degrevate, iar românul de rând va pricepe că această soluţie, a medierii, este mult mai rapidă, mai puţin costisitoare şi poate aduce beneficii pentru ambele părţi.
Cei care au de gând sa divorţeze sau să obţină daune de la angajatorul care i-a concediat fără motiv, dar şi oamenii de afaceri care riscă să fie executaţi silit pentru întârzierea unei plăţi pot apela la un mediator pentru a rezolva rapid şi cu discreţie problema.
Un conflict poate fi soluţionat cu ajutorul medierii în maximum doua şedinţe. Mediatorul va primi un onorariu pentru activitatea depusă, de obicei părtile achitând fiecare jumătate din cheltuieli.
Este, în termeni rutieri, „biroul de accidente uşoare” pentru Justiţie şi am descoperit recent că acest tip de înţelegere amiabilă, moderată de un mediator, a început să fie recomandată de din ce în ce mai des de către judecătorii instanţelor din Gorj, Buzău, Bacau, Iasi, Bihor, Craiova şi Bucureşti.
Ca să vedeţi că nu mă străduiesc degeaba pentru voi, citiţi : AICI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu