Ghid practic privind medierea bancara?Oare e bun?

Am citit in Jurnalul Medierea ultimul articol publicat.
Deoarece nu am inteles mai nimic, am sa va cer parerea cu privire la taxele pe care UMB le practica.
Am sa fac referire la cateva dintre ele, poate ma lamureste si pe mine careva.
Pe langa faptul ca platesc cotizatie lunara mai trebuie sa platesc si din onorariul meu?
Onorariul meu il fixez cu presedintele UMB….20%?
Medierea este o profesie liberala....nu exista onorarii fixe in aceasta profesie.
Nici avocatii nu platesc asa ceva!!!Oare asa trebuie sa fie sau n-am inteles eu bine?
Iata linkul articolului medieretatu

“Taxa de inregistrare” - taxa indreptata sa acopere cheltuielile legate de începerea procedurii de mediere .
Taxa de inregistrare se achita de parti / parte in suma de 75 EURO, iar in cazul litigiului international 150 EURO la depunerea cererii despre efectuarea procedurii de mediere.
Taxa de inregistrare nu este rambursabila.
80% din taxa de inregistrare se vireaza de catre parti / parte in contul Uniunii Mediatorilor Bancari, indiferent daca partea / partile se adreseaza direct mediatorului.

“Taxa administrativa” se achita de catre parti / parte in suma de 50 EURO din care 80 % acopera cheltuielile administrative efectuate de catre mediator iar 20% se vireaza de catre parti / parte in contul Uniunii Mediatorilor Bancari, indiferent daca partea / partile se adreseaza direct mediatorului.
Mediatorul va inregistra solicitarea decat dupa efectuarea platii de catre parti / parte, a celor doua procente cuvenite Uniunii Mediatorilor Bancari din taxa de inregistrare si taxa administrative si va fi obligat sa transmita UMB dovada platii inainte de a opera inregistrarea.
Marimea concreta sau finala a taxei de onorariu, in dependenta de dificultatea litigiului si timpul presupus pentru aplanarea lui, se determina de catre Presedintele Uniunii Mediatorilor Bancari in baza rezultatelor consultatiilor cu partile si mediatorul.

In decursul a 10 zile din momentul incheierii sau incetarii procedurii de mediere, mediatorul are obligatia de a avansa in contul Uniunii Mediatorilor Bancari 20% din suma achitata de parti / parte, ca taxa de onorariu. In cazul în care au fost alesi (numiti) cativa mediatori, daca in contractul dintre acesti mediatori nu este stabilit altceva, onorariul este distribuit intre ei in egala masura.
Sursa: Jurnalul Medierea

Un comentariu:

  1. Stimate coleg,

    Materialul la care faceti referire este bun pentru ca, sper, va deschide ochii multora in ceea ce priveste aderarea la diferite asociatii profesionale. Lasand la o parte UMB, care are un statut aparte, aplicarea art. 24 din Legea 192/2006,asa cum a fost modificat prin legea 370/2009, va duce la multe abuzuri. Bunaoara, o asociatie profesionala mi-a pretins o taxa de 1000 Ron/an.
    Asa ca atentie!

    Gheorghe Surtea-mediator
    Arad

    RăspundețiȘtergere