Mediator....Daniela Bobaru, farmacista care rezolvă conflicte!

Paralel cu activatea didactică, Daniela Bobaru desfăşoară profesia de mediator din anul 2008, de la apariţia primului tablou al mediatorilor din România. „M-am implicat foarte mult în activitatea de promovare, fiind director al Departamentului Relaţii cu Publicul şi Presa din cadrul Centrului de Mediere Gorj“, spune aceasta. Participă în mod activ la dezbaterile privind modificările ce vor fi aduse legii medierii şi nu de puţine ori a venit cu soluţii la anumite situaţii practice.
Ce-i place

„Îmi place să călătoresc, am vizitat multe ţări din Europa şi am fost atrasă în mod special de arhitectura construcţiilor din Paris şi Budapesta. Fiecare ţară are farmecul ei. Îmi place să studiez, pentru a fi mereu la curent cu tot ce apare în domeniile în care îmi desfăşor activitatea. Îmi place să ajut oamenii, în mod dezinteresat.“

Ce nu-i place


„Nu suport oamenii care nu sunt serioşi şi care sunt superficiali. Nu îmi place să fiu minţită, prefer adevărul, indiferent de situaţie, deşi, în unele cazuri, este de preferat să nu ştii adevărul sau să ştii numai o parte din adevăr. Consider că nu trebuie să judecăm oamenii şi că trebuie să privim lucrurile aşa cum sunt. “
De ce ai ales profesia de mediator?

D.B. : În primul rând, este o profesie nouă în România. În al doilea rând, îţi dă posibilitatea să ajuţi oamenii să îşi rezolve conflictele într-un mod elegant, civilizat, păstrând în acelaşi timp confidenţialitatea problemelor celor care apelează la serviciile mele.

Cum este percepută medierea de către comunitate?

D.B. : În România, procedura medierii este la început de drum, prin urmare, ea nu este atât de cunoscută, fiind necesară o perioadă de informare a cetăţenilor despre această nouă posibilitate de a-şi tranşa conflictele în afara sălilor de judecată. Prin campaniile de promovare şi informare, atât magistraţii, cât şi justiţiabilii au văzut avantajele folosirii acestei proceduri şi s-au arătat deschişi în aplicarea ei.
Tot articolul pe sursa: adevarul.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu